Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vizuální reprezentace thébského kultu Kabeirů
Kolmačka, Tobiáš ; Chlup, Radek (vedoucí práce) ; Stančo, Ladislav (oponent)
Tato práce si klade za cíl vysvětlit význam specifické keramiky, tzv. kabeirské (Kabeiric ware), pro mysterijní kult Kabeirů ve svatyni nedaleko boiótských Théb. Po představení celkového kontextu řeckých mystérií se práce zaměří zejména na její komický aspekt, který je pro kabeirskou keramiku jakožto typ signifikantní, a s pomocí teorie opakování Ann Steiner a teorií vtipu Mary Douglas interpretuje úlohu komična v kabeirském kultu. Práce vychází zejména z archeologických pramenů, zvláště nálezů keramiky z dané lokality, ale též ostatních votivních darů a staveb. Kvůli specifickému vývoji keramiky, na které v pozdějších obdobích převažují pouze florální motivy, se práce omezí na období přibližně do roku 300 př. Kr.
Režie vlastní adaptace, překladu, autorského textu i pravidelného dramatického textu
Loužný, Tomáš ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; VEDRAL, Jan (oponent)
Bakalářská práce Tomáše Loužného si klade za cíl zmapování inscenačních východisek školní i mimoškolní práce. Zároveň analyzuje dvě základní tendence přístupu k textu. První lze nazvat linií interpretační a druhý linií autorskou, kterou autor rozumí jak adaptace dramatického textu, tak prózy. První část práce představuje několik myšlenkových východisek, teoretických premis, o které se celá práce opírá. Druhá část se pak hlouběji dotýká hlavně tří inscenací: Její pastorkyně, klauzury z venkovského realismu, bakalářské inscenace hry Nevinní jsou nevinní a režie adaptace novely Roberta Musila Zmatky chovance Törlesse s názvem Synáčci. Hlavní důraz je kladen na přípravnou fází inscenování. Ve zkratce se autor dotýká samotného zkoušení a pokouší se analyzovat, jaký vliv měla tato zkušenost na jeho další režijní vývoj. Na závěr také uzavírá úvahu, která provází celou práci: jaký je vlastně rozdíl mezi adaptací a dramatizací?
Vizuální reprezentace thébského kultu Kabeirů
Kolmačka, Tobiáš ; Chlup, Radek (vedoucí práce) ; Stančo, Ladislav (oponent)
Tato práce si klade za cíl vysvětlit význam specifické keramiky, tzv. kabeirské (Kabeiric ware), pro mysterijní kult Kabeirů ve svatyni nedaleko boiótských Théb. Po představení celkového kontextu řeckých mystérií se práce zaměří zejména na její komický aspekt, který je pro kabeirskou keramiku jakožto typ signifikantní, a s pomocí teorie opakování Ann Steiner a teorií vtipu Mary Douglas interpretuje úlohu komična v kabeirském kultu. Práce vychází zejména z archeologických pramenů, zvláště nálezů keramiky z dané lokality, ale též ostatních votivních darů a staveb. Kvůli specifickému vývoji keramiky, na které v pozdějších obdobích převažují pouze florální motivy, se práce omezí na období přibližně do roku 300 př. Kr.
Struktura výtvarného a hudebního díla
Bláha, Jaroslav ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Herden, Jaroslav (oponent) ; Prokop, Dušan (oponent)
Současnou uměleckou scénu ovládá multimediální tvorba. Ta je naprosto přirozeným důsledkem tendencí usilujících o překonání hranic mezi uměleckými druhy, které se prosazovaly již v samotných počátcích avantgardního umění. Razantním způsobem přispěl k zrušení hranic mezi uměleckými druhy dadaismus, především pak curyšský kabaret Voltaire, a celý proces vyvrcholil v druhé polovině 20. století. O to absurdnější je současný stav umělecké komparatistiky, které chybí metodologická základna. Přitom jazyková komparatistika se právem pyšní dokonale propracovanou metodou komparace. Proto také řada prací umělecké komparatistiky vychází z této metodologické základny - po pravdě řečeno v lepším případě, protože většina z nich se tímto problémem nezatěžuje. Ovšem tato "výpůjčka" nerespektuje nejen specifické rysy umělecké komparatistiky ale ani jednotlivých uměleckých druhů (k tomu blíže v úvodní kapitole). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Interpretační přístup ke skladbám Bohusl ava Martinů a Vítězslavy Kaprálové Třišansony pro Červenou sedmu, Sbohem a šáteček.
Laubová, Lucie ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (vedoucí práce) ; MÁROVÁ, Libuše (oponent)
Cílem této práce je poskytnout umělecký pohled na cyklus písní Bohuslava Martinů " Tři šansony pro červenou sedmu" a píseň Vítězslavy Kaprálové " Sbohem a šáteček". Ve své práci shrnuji stanovisko analytické s hudebně-praktickým postojem a poskytuji tak umělecký pohled na tyto vokální skladby, jež často zůstávají interprety i muzikology neprávem opomíjeny. Celou práci uchopuji z pohledu interpreta, který se snaží o co nejvíce autentické pojetí vokálních skladeb a studiem kompozičně - osobnostního stylu autorů se chce přiblížit jejich pravděpodobné interpretační představě.
Bedřich Smetana: Klavírní trio g-moll op . 15. Rozbor díla (interpretační analýza).
Králíčková, Klára ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; LEICHNER, Emil (oponent)
Tématem této bakalářské práce je interpretační analýza Smetanova Tria g moll op. 15 pro klavír, housle a violoncello. Nejprve se věnuji komorní tvorbě Bedřicha Smetany. V další kapitole je čtenář seznámen s historickými okolnostmi vzniku tohoto díla a všemi autorovými inspiračními zdroji. A poté už následuje samotná analýza, kde budu skladbu zkoumat po stránce melodické, rytmické, harmonické, instrumentační, dynamické, formální a tektonické. Takto komplexní pohled na toto komorní dílo může umožnit hlubší náhled do jeho problematiky a může také posloužit k přesvědčivé interpretaci a lepšímu porozumění Tria g moll op. 15. Bakalářská práce začíná úvodem, pokračuje třemi hlavními kapitolami s několika podkapitolami a končí závěrem. Práce je doplněna šesti přílohami.
S. Prokofjev: Klavírní etudy op. 2 - int erpretační problematika
Korbelová, Lenka ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; KASÍK, Martin (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na interpretační problematiku Etud op. 2 S. Prokofjeva jak po stránce přednesové, tak i po stránce technické. V první části je úvod do ruské hudby 19. století a životopis S. Prokofjeva, včetně zajímavých faktů tykající se jeho osobnosti. V druhé části je samotný interpretační rozbor čtyř etud, kde jsou zahrnuté i notové příklady.
Živé programování - metoda, umění a ideologie
Rouš, Jiří ; CÁB, Michal (vedoucí práce) ; PEŠEK, Kryštof (oponent)
Cílem této práce je zobrazení a popsání významných stránek nedávno vzniklé formy audiovizuální performance, která se nazývá live coding. Pro tento účel je v práci představena trojice rozdílných způsobů nahlížení na tento fenomén. Předtím než jsou v textu definovány tyto metody nahlížení, je přistoupeno k popisu základních principů překladu zdrojového kódu, které jsou pro praxi live codingu klíčové. První perspektiva pozoruje live coding jako metodu práce, druhá jako formu umění a třetí jej vidí jako ideologické gesto. Pomocí těchto perspektiv se podařilo odkrýt část charakteristických rysů této metody, její kontextualizace v rámci uměleckých tradic a nastínění některých implictních a explicitních ideologických aspektů, jež se k ní vážou. Přínosem práce je vytvoření obecného obrazu tohoto fenoménu v kontextu českojazyčných teoretických prací, které se mu věnují.
Objektivita a umělecká kritika
Pacáková, Pavlína ; KAPLICKÝ, Martin (vedoucí práce) ; KUBALÍK, Štěpán (oponent)
Diplomová práce na téma Objektivita a umělecká kritika se zabývá otázkou, za jakých okolností lze považovat kritický výrok o inscenaci za objektivnější než výrok jiný. Práce začíná vymezením zkoumaného pole: definicí umělecké a specificky pak divadelní kritiky. V rámci definice klíčových pojmů se zabývá vztahem objektivity a pravdivosti, kritikem samotným a jeho intencemi a v neposlední řadě funkcí a formami divadelní kritiky. Dále se zaměřuje na celý proces vzniku kritického textu (percepce, interpretace, hodnocení a opětovné hledání argumentů pro subjektivní soud v díle samém). U všech částí tohoto procesu sleduje jejich vliv na objektivitu recenze. V závěru teoretické části se na základě předložených přístupů pokouší o syntézu, která je základem vlastního kritického přístupu autorky. V praktické části práce zkoumá, zda se požadavky na kritiku odrážejí v aktuální kritické praxi. Posuzuje přitom deset kritických textů, které vyšly v tištěných periodicích v reakci na uvedení inscenace Zahradní slavnost režiséra Dušana Pařízka ve Stavovském divadle; mezi nimi také recenzi inscenace od autorky diplomové práce. V teoretické části práce definuje, jaká jsou kritéria pro určení objektivity kritiky. V praktické části se tato kritéria aplikují na posouzení kritických výroků. Ověřuje přitom, že tato kritéria dokáží rozlišit kritiky na škále subjektivní-objektivní. V závěru práce nabízí shrnutí, že objektivní kritický soud je založen na otevřeně definovaných kritériích posuzování, předkládání argumentů, posuzování inscenace jako celku a poskytnutí prostoru pro čtenářův vlastní úsudek.
Mozartův Don Giovanni z interpretačního hlediska.
Plachetka, Adam ; BÁRTA, Martin (vedoucí práce) ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (oponent)
Téma své práce jsem zvolil se zřetelem na své dosavadní profesionální zkušenosti. Mozartovu operu Don Giovanni a její titulní postavu pokládám zajedno z nejzajímavějších témat v dějinách opery vůbec. Ve své práci jsem sezaměřil na otazníky v interpretaci Dona Giovanniho a opřel jsem se o vlastní zkušenosti z rozličných produkcí na evropských jevištích a o názory zkušenějších kolegů, kteří postavu Dona Giovanniho ztvárňují po mnoho let. Práci jsem rozdělil do kapitol Obsah opery s důrazem na hlavního hrdinu, Vztahy Dona Giovanniho k ostatním postavám, Psychologie Dona Giovanniho a Don Giovanni v moderních evropských inscenacích. V příloze lze najít kompletní rozhovory s představiteli Dona Giovanniho Geraldem Finleyem a Christopherem Maltmanem v původním znění.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.